Dolar 33,9951
%0.3
Euro 37,8702
%0.72
Altın 2.822,110
%0.44
Bist-100 9.577,00
%-1.12

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°

ELEKTRONİK ADRES KULLANMA ZORUNLULUĞU BAŞLADI

Gelir İdaresi Başkanlığı´nın 27.08.2015 günü yayımlanan 456 Seri Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile ?Elektronik Adres Kullanma? zorunluluğu getirilmiştir.
 
Bu tebliğe göre; a-Kurumlar Vergisi Mükellefleri b-)Ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlar c-) İsteğe bağlı olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep edenler elektronik tebligat adresi için 31.12.2015 tarihine kadar ?Elektronik Tebligat Talep Bildirimi? ile ilgili vergi dairelerine müracaat edilmesi gerekmektedir.
 
Elektronik Tebligat Adresi edinilmemesi halinde 01.01.2016 Tarihinden itibaren Cezalı işlem yapılacağı belirtilmektedir. 
 
Elektronik Tebligat Sistemi; Sadece Vergi Dairesi´nin başlatmış olduğu bir sistem olup, bundan böyle vergi dairesi mükellefe göndereceği yazıları, ceza ihbarnamelerini vb. tüm yazılarını elektonik ortamda gönderecek ve tebliğ etmiş olacaktır. 
 
456 Seri Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği´nin ekinde bulunan formlardan;
 
Şirketler için EK:1 ?Elektronik Tebligat Talep Bildirimi? ve Gerçek Kişiler için de EK:2 formunu doldurarak VERGİ DAİRELERİNE MÜRACAAT EDECEKLERDİR. 
 
Yukarıda bahsi geçen ?Elektronik Tebligat Adresi? uygulaması Maliye´nin bir sistemi olup, kayıtlı elektronik posta ve e-imza ile bir ilişkisi yoktur.
 
ŞİRKETLERDE ?KEP? ZORUNLULUĞU BAŞLIYOR!
 
Tüm şirketler Kısa adı KEP olan Kayıtlı Elektronik Posta ve Kısa adı E-İmza olan Elektronik imzayı mutlaka almaları gerekmektedir. KEP uygulaması; Tebligat kanunu ve başta Türk Ticaret Kanunu olmak üzere hem vergi hukuku ve hem de vergi hukuku dışındaki işlemler için kullanılmaktadır.
 
E-Tebligat almaya ve göndermeye uygun KEP adresi edinmeyen veya sistem oluşturmayan kanun kapsamındaki yükümlüleri ise, her bir tespit için 10.000 TL idari para cezası bekliyor.
 
KEP Nedir? 
 
KEP Resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslar arası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına imkan sağlayan bir sistemdir. Kayıtlı elektronik posta gönderebilmek için ELEKTRONİK İMZA sahibi olmak da gerekmektedir.
 
E-İMZA Nedir?
 
E-İmza, elektronik ortamda imza yerine kullanılabilen yasal kimlik doğrulama sistemidir. Elektronik imza sayesinde imzalanmış verinin, kimin tarafından imzalandığını ve güvenirliliğini kontrol edilmiş olur. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu´nda yer alan maddelere göre kullanılır.
 
Tüm şirketlerin 31.12.2015 tarihine kadar kısa adı KEP olan ?Kayıtlı Elektronik Posta? adreslerini edinmeleri ve aynı zamanda e-imza´larını oluşturmaları gerekmektedir. KEP ve e-İmza´nın elektronik ticarette de başta zaman olmak üzere birçok fayda sağlayacağını ve şirketleri daha kurumsal hale getireceğini düşünmekteyiz.