Dolar 34,6377
%0.24
Euro 36,4847
%0.51
Altın 2.931,620
%0.47
Bist-100 9.654,00
%-0.07

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

İŞLETMELERİN YÜZDE 61’İ DİJİTAL PAZARLAMA İÇİN ARAMA MOTORLARINA YATIRIM YAPIYOR

  • İstanbul Gündemi
  • 20.05.2020 - 18:35

Yüzde 75’inin internet kullanıcısı olduğu ülkemizde şirketlerin dijital dünyada var olabilmeleri, hedef kitlelerine ulaşabilmeleri ve ürünlerini tanıtabilmeleri bu dönemde daha da önemli hale geldi.

Dijital pazarlamanın doğru bir şekilde yönetimi, hedef kitleye ürünleri ulaştırması ve markanın tanıtımını sağlaması sayesinde büyüme ve kârlılık ile aynı anlama geliyor. Dijital pazarlamada doğru stratejiler belirleyen şirketler rekabette bir adım öne çıkarken, dijital pazarlamaya yatırım yapmayan şirketler pazar kaybediyor.

82 MİLYON NÜFUSUN 62 MİLYONU İNTERNET KULLANIYOR

We Are Social 2020 verilerine göre, nüfusu 82 milyonu aşan 62 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bu rakam, nüfusun yüzde 74‘üne karşılık gelirken, 54 milyon kişi aktif olarak sosyal medyayı kullanıyor. Ülkemizde kullanıcı bazında günde ortalama 7,5 saat internete bağlı kalınıyor. Bu durum, markaları arama motorlarında üst sıralarda çıkmak ve kolay bulunmak için reklam vermeye yöneltiyor. Türkiye gibi insanların dijital ortamı sık kullandığı bir ülkede dijital mecralar büyük bir pazar haline geliyor. KOBİ‘ler başta olmak üzere birçok kurum, dijital pazarlamada doğru stratejiyi belirleme ve etkili adımlar atma konusunda çaba gösteriyor.

2020’DE ŞİRKETLER SEO’YA 80 MİLYAR DOLAR YATIRIM YAPACAK

Arama motoru optimizasyonu (SEO), özellikle küçük ve orta işletmeli firmaların web siteleri için büyük önem taşıyor. Bu optimizasyon kurumların web sitelerini detaylı sınıflandırarak yapılan aramalarda daha kolay bulunmalarını sağlıyor. HubSpot‘un verilerine göre, 2020 yılının sonuna kadar şirketlerin 80 milyar düzeyinde SEO yatırımı yapacağı tahmin ediliyor.

DİJİTAL PAZARLAMA MALİYET DEĞİL, STRATEJİK BİR YATIRIM

İnternet kullanımının ve KOBİ‘lerin dijital dünyaya ilgisinin her geçen gün artmasına vurgu yapan EG Bilişim Teknolojileri CEO‘su Gökhan Bülbül, dijital pazarlama konusunda şu noktaların altını çizdi: “Dijital pazarlamayla şirketler, doğru zamanda, doğru kullanıcı ile buluşabiliyor. Arama motoru optimizasyonun doğru bir şekilde yapılması, sosyal medya kanallarının reklam açısından etkili bir şekilde kullanılması ülkemizde ihracatın yüzde 56’sını, istihdamın yüzde 74’ünü ve katma değerin yüzde 54’ünü oluşturan KOBİ‘ler için büyük önem taşıyor. Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor. EG Bilişim Teknolojileri olarak Türkiye pazarındaki küçük ve orta ölçekli işletmeleri, hedeflerine hızlı ve en optimum şekilde ulaştırıyoruz. Koronavirüs nedeniyle hedef kitlesine ulaşamayan KOBİ’leri dijital dünyada desteklemeye devam edeceğiz.”

 

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.