Dolar 34,0973
%0.24
Euro 38,0933
%0.1
Altın 2.875,160
%1.62
Bist-100 9.900,00
%-0.76

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Türkiye’de ev bütçesinin aslan payı gıda ve içeceğe ayrılıyor

Türkiye’de ev bütçesinin aslan payı gıda ve içeceğe ayrılıyor

Gıda ve içeceğe ayrılan bütçede her ay artmaya devam ediyor. Türkiye genelinde hane halkının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek pay yüzde 22,8 ile gıda ve içecekte.

  • İstanbul Gündemi
  • 18.07.2023 - 12:34

Etiket okuma alışkanlığıyla beslenme planınıza uygun raf ömrüne sahip gıdaları seçerek bütçenize katkı sağlayabilirsiniz.

“İSRAFI AZALTMANIZA YARDIMCI OLUR”

Etiket okuma alışkanlığının sağlığımızı korumanın yanında sürdürülebilir ekonomiye katkı sağladığının da altını çizen Karma Grup Satış Pazarlama Koordinatörü ve Gıda Mühendisi Sinem Bahçekapılı, “Etiket okuma alışkanlığı, tüketicilerin kendi sağlıklarını korumanın yanı sıra çevreyi ve toplumu etkileyen bilinçli kararlar almasında önemli bir detaydır. Bu alışkanlık, şeffaflığı teşvik eder ve daha adil, sürdürülebilir bir ekonomiye katkı sağlar” dedi. Bahçekapılı, etiketler, ürünün kalitesi, tüketim şartları bilgileri gibi önemli detayları içerir. Bu bilgiler, ürünün performansını, dayanıklılığını ve kullanım ömrünü anlamanızı sağlar. Etiketlerin doğru şekilde okunması, daha kaliteli ve raf ömrü tüketim hedeflerinize uygun ürünler seçmenize ve böylece israfı azaltmanıza yardımcı olur” dedi.

“BİLİNÇLİ TÜKETİCİ BİLİNÇLİ ÜRETİCİ DEMEKTİR”

Türkiye’de etiket okuma alışkanlığının tüketiciler arasında yeterince yaygınlaşmadığına değinen Karma Grup Satış Pazarlama Koordinatörü ve Gıda Mühendisi Sinem Bahçekapılı, “Pandeminin ardından tüm dünyada ve ülkemizde gıda enflasyonu yaşandı. Pandemi ile birlikte başta alerji olmak üzere birçok hastalıkta artış gösterdi. Sağlıklı ve uzun ömürlü gıdaya ulaşmak hem bütçemiz hem de sağlığımız açısından daha önemli hale geldi. Alışverişte etiket okuma alışkanlığı kazanmamız bütçemize uygun sağlıklı gıdalara daha rahat ulaşmamızı sağlar. Etiket okumak üretici ve tüketici arasında da bir iletişim sağlar. Böylelikle üretici sadık müşteri kazanarak sağlıklı ve uzun ömürlü gıda üretmeye devam eder, tüketici de bütçesine uygun uzun ömürlü gıdalara daha rahat ulaşmış olur. Bilinçli tüketici bilinçli üretici demektir” ifadelerini kullandı.

 

Haber Merkezi – İstanbul Gündemi

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.