Dolar 34,5380
%0.17
Euro 36,0005
%-0.64
Altın 3.010,130
%1.62
Bist-100 9.550,00
%1.94

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

Seçim kampanyalarında sosyal medya etkisi

  • İstanbul Gündemi
  • 14.04.2023 - 11:52

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Gül Esra Atalay seçim kampanyalarında geleneksel medya ve dijital medyanın etkilerini değerlendirdi.

“DİJİTAL MEDYA DAHA ETKİLEŞİMLİ”

Dijital medya kampanyalarının daha hedefli, etkileşimli ve ilgi çekici bir yaklaşıma sahip olduğunu söyleyen Doç. Dr. Gül Esra Atalay, “Geleneksel medyada, adaylar kampanyalarını tanıtmak için gazete, televizyon, radyo gibi araçlara yöneliyor ve basın toplantıları, röportajlar ve mitingler yoluyla seçmenlere ulaşmaya çalışıyorlar. Bu süreçte adaylar, genellikle seçmenlerin duygusal yanına hitap eden söylemler ve vurgular kullanıyor” ifadelerini kullandı.

“İYİ VEYA KÖTÜ ANLAMDA İLGİ ÇEKİCİ OLMASI GEREKİYOR”

Siyasetçilerin sosyal medyayı aktif şekilde kullandığını belirten Atalay, “Sosyal medyadaki akımların, moda sözcüklerin ve sloganların siyasetçiler tarafından da kullanıldığını görüyoruz. Sosyal medyada herhangi bir içeriğin çok sayıda kişiye ulaşabilmesi için ya çok eğlenceli ya da iyi veya kötü anlamda ilgi çekici olması gerekiyor. Siyasetçilerin de bu mecralarda daha fazla görünürlük kazanmak için eğlence (dans, mizah gibi öğeler) ya da ilgi çekmeye yöneldiğine şahit oluyoruz” şeklinde konuştu.

 

Haber Merkezi – İstanbul Gündemi

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.