Musixen Türkiye’nin müzik karnesini çıkardı
Yerli bir girişim olarak dünya devleriyle yarışma hedefiyle yola çıkan, halihazırda 1,5 milyon indirilme rakamı le ilerlemeye devam eden Musixen, Türkiye’ye de hızla yükselen stream müzik pazarının kullanıcı karnesini çıkardı.
- İstanbul Gündemi
- 06.07.2023 - 11:30
Günümüzde küresel müzik pazarının en önemli gelir kaynaklarından birini oluşturan stream müzik, değişen tüketim alışkanlıklarıyla birlikte zengin, farklı, alternatif içeriklerle popülerliğini giderek artırıyor.
EN ÇOK TERCİH EDİLEN TÜR AKUSTİK
Halihazırda 320 bin aktif kullanıcısı, 15 bin kayıtlı sanatçısı, 1,7 indirilme rakamı bulunan ve toplamda 75 bin yayına imza atan Musixen’de günlük yayın ortalaması 205 saatken, müzisyenler tarafından icra edilen şarkı sayısı 2022 yılı için 1,2 milyona tekabül ediyor. 5 bin 500 farklı sanatçı yayınının müzik tipine göre dağılımı ise sırasıyla akustik, pop, slow, Türk sanat müziği, arabesk, rock ve elektronik. En çok yayın yapılan gün ile saatler analiz edildiğinde çıkan sonuç çarşamba ve cuma günleri 20.00 – 22.00 saat aralığı. 520 bin tekil kullanıcının katılım sağladığı canlı yayınların en popüler gün ve saat, cumartesi günü 20.00 – 22.00 dilimi.
KULLANICILARIN YÜZDE 82’Sİ Y VE Z KUŞAĞINDAN
Platformun demografik sonuçlarına göre Musixen kullanıcılarının yüzde 42’si kadınken erkek kullanıcıların oranı yüzde 58. Kullanıcıların yaşlarına göre dağılımına bakıldığında yüzde 50 oranındaki kullanıcının 25-34 yaş aralığında olduğu görülüyor. Bu oranı yüzde 32 ile 18-24 yaş aralığındaki kullanıcıları takip ediyor. Yüzde 14 oranındaki kullanıcı 35-44, yüzde 3 oranındaki kullanıcı 45-54 ve yüzde 1 oranındaki kullanıcı 55 ve üzeri yaşlarda. Yani hiç de şaşırtıcı olmayan bir biçimde stream müzik tüketicileri çoğunlukla Y ve Z kuşağından oluşuyor.
Haber Merkezi – İstanbul Gündemi
Yorum Yazın