Dolar 34,5922
%0.11
Euro 36,3338
%0.09
Altın 2.921,450
%0.12
Bist-100 9.660,00
%0

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

Matematiği bırakmak beyin gelişimini olumsuz etkiliyor

  • İstanbul Gündemi
  • 09.06.2021 - 10:14

Oxford Üniversitesi‘ndeki araştırmacılar, GCSEs (Genel Orta Öğretim Diploması) sınavının ardından matematiği bırakanların, 16 yaşından sonra derse devam eden yaşıtlarına göre beyin için çok önemli olan bir kimyasal olan gama-aminobütirik aside daha düşük miktarlarda sahip olduğunu keşfetti.

Sinirler arası iletim yapan o kimyasaldaki azalma, beynin matematik, hafıza, öğrenme, akıl yürütme ve problem çözmeyi destekleyen kilit bir alanında bulundu. Araştırmacılar, özellikle bu durumun matematiği bırakan öğrencileri dezavantajlı duruma getirebileceği konusunda uyardı.

130‘DAN FAZLA ÖĞRENCİ 19 AY BOYUNCA TAKİP EDİLDİ

Üniversitenin deneysel psikoloji bölümünden araştırmacıların yaptığı araştırmaya 14-18 yaş arası 130‘dan fazla öğrenci katıldı. 16 yaşından büyük öğrencilere matematiği bırakmayı bırakıp bırakmadıkları, daha genç öğrencilere matematiği bırakmayı planlayıp planlamadıkları soruldu.

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.