Dolar 34,2398
%0.28
Euro 37,6309
%-0.37
Altın 2.922,340
%0.22
Bist-100 9.109,00
%2.37

Pzt

-8°

Sal

-12°

Çar

-3°
Player yükleniyor...

ÇEKMEKÖY BELEDİYESİ SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA İLK 3´TE

  • İstanbul Gündemi
  • 07.02.2016 - 21:15

Dijital Araştırmalar Derneği´nin "Sosyal Medyayı En İyi Kullanan Belediyeler? araştırmasında Çekmeköy Belediyesi ilk üçte yer aldı.

 Dijital Kent 2015 Yerel Yönetimler Dijital Varlık Reytingi´ne göre, 2015 yılında dijital varlıkları en iyi kullanan belediyeler arasında araştırma gerçekleştirildi.  İstanbul´da 39 belediye arasında yapılan  araştırma sonuçlarına göre Çekmeköy Belediyesi; Twitter, Facebook, Instagram, Flickr, Google+, Youtube, Pinterest, Periscope, Vine, Klout ve Linkedin  gibi çeşitli sosyal mecraların kullanımına göre  BBB+ reytingiyle üçüncü sırada yer aldı.

Araştırma nasıl ve neye göre yapıldı?

81 il belediyesi ve başkanı ile 39 İstanbul ilçe belediyesi ve başkanı olmak üzere 120 belediye ve 120 belediye başkanının 970 sosyal ağ hesabı, 202 internet sitesi, 128 mobil uygulama olmak üzere toplamda 1.300 dijital varlığı incelendi. Belediyelerin ve belediye başkanlarının 2015 yılı içerisindeki tüm dijital çalışmaları, etkileşimleri, paylaşımları ve yayınları yapılan değerlendirmenin ardından, Dijital Varlık Reytingi metodolojisi ile derecelendirildi. 0-100 puan arasına endekslenen ve AAA++/E-- ölçeğinde 50 aşamalı harfli not sistemine dönüştürülen reyting bundan böyle her 3 ayda bir güncellenecek.

Dijital Araştırmalar Derneği´nin yaklaşık 4 aydır sürdürdüğü veri madenciliği çalışmalarında ele alınan belediyelere ve başkanlara ait 202 websitesi, 128 IOS ve Android uygulamasının yanı sıra, Dijital Kent 2015 Reyting Sistemi 11 sosyal ağda 240 kullanıcıya ait 970 sosyal ağ hesabında dijital varlıkların derecelendirmesini yaparken, bir belediyenin veya belediye başkanının hesabının bulunup bulunmadığı, takipçi, beğeni, hakkında konuşan, paylaşım gibi metrik verilerinin durumu, lokasyon ve hesap dili bilgilerinin doğruluğu, paylaşımlarda kullanılan bahsetme, etiket ve linklere ait istatistikler, sosyal ağlardaki kullanıcı profillerindeki bilgilerin güncelliği, kapak görselleri, web sitelerinin mobil kullanıma uygunluğu, web sitelerindeki sosyal medya linklerinin güncelliği, web sitelerinin Türkiye´deki sıralaması ve bir kullanıcının günde ortalama kaç dakika zaman geçirdiği gibi parametreleri de içeren 68 değişken kullanıldı.

 

Yorum Yazın

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.

Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yukarıdaki alan boş bırakılamaz
Yorumlar
Yeniden eskiye
Eskiden yeniye
Öne çıkanlar

Bu habere hiç yorum yapılmamış... İlk yorum yapan sen ol.