AVRUPA’DA ELEKTRİKLİ OTOMOBİL LİDERİ OLAN RENAULT GRUBU CAFE HEDEFLERİNE ULAŞTI
- İstanbul Gündemi
- 13.01.2021 - 12:12
ELEKTRİKLİDE AVRUPA’NIN LİDER MARKASI
Hızla büyüyen elektrikli araç pazarında Renault markası, 2019 yılına göre satışlarını yüzde 101,4 artırarak 115 bin 888 adede ulaştı. Marka Avrupa elektrikli araç pazarındaki liderliğini pekiştirirken, ZOE de yüzde 114 artışla 100 bin 657 satışla en çok satan elektrikli araç oldu. Elektrikli hafif ticari segmentinde ise Kangoo Z.E. en çok satan elektrikli olurken, grup 2021’de elektrikli Twingo ve Dacia Spring ile bu alandaki ürün gamını genişletecek.
Elektrikli ürün gamına ek olarak Renault, yaz döneminden bu yana Clio, Captur ve Megane Estate gibi en çok satan modellerinin E-TECH hibrit ve plug-in hibrit versiyonlarını da satışa sunan marka, Avrupa’daki hibrit ve plug-in hibrit satış rakamlarını 30 binin üzerine çıkartarak bu alanda yüzde 25’lik pazar payının sahibi oldu. 2021’in ilk yarısında E-TECH ürün gamı, Renault Arkana E-TECH Hibrit, Captur E-TECH Hibrit ve Megane Sedan E-TECH Plug-in Hibrit modellerinin pazara girmesiyle daha da genişleyecek.
AVRUPA’DA 1 MİLYON 443 BİN SATIŞ
Grubun satışları Avrupa’da yüzde 23,6 küçülen pazarda yüzde 25,8 azalarak 1 milyon 443 bin 917 olarak gerçekleşti. Renault markası, Clio, Captur ve ZOE gibi B segmenti modellerinin başarılı bir şekilde yenilenmesi ve E-TECH ürün gamı lansmanı sayesinde Pazar payını 0,1 puan artırarak yüzde 7,7’ye ulaştı.
Clio, 227 bin 79 satışla Avrupa’da segmentinin en çok satan otomobili oldu. Renault böylece perakende pazarındaki satışlarını yaklaşık bir puan artırdı.
Dacia tarafında ise satışlar yüzde 31,7 düşüş kaydederek 385 bin 674 şeklinde gerçekleşti. Sandero, perakende pazarında üst üste 4’üncü kez yılın en çok satan otomobili oldu. Dacia tarihinin önemli modellerinden ikisi Yeni Sandero ve Yeni Sandero Stepway, 2020‘nin sonunda satışa sunulmuştu.
Ürün gamının çoğunda ECO-G adıyla sunulan Dacia’nın yeni çift yakıtlı benzinli ve LPG motorları, Avrupa’daki araç satışlarının yüzde 25’inden fazlasını oluşturdu.
TÜRKİYE 6. PAZAR OLDU
Renault Grubu güçlü büyüme gösteren Türkiye pazarında ise Renault markası ile binek liderliğini korudu. Türkiye, toplam 132 bin 471 adetlik satışla Grubun en çok araç sattığı 6. pazar oldu.
Avrupa dışında Brezilya’da Renault Grubu satışları, karlı kanallara yönelmenin sonucu olarak yüzde 45 oranında daralan Brezilya pazarında yüzde 16,5’lik düşüş kaydetti.
Grubun satış hacmi açısından en büyük ikinci pazarı olan Rusya’da Renault Grubu %30,1 pazar payıyla ilk sırada yer aldı ve payını 1,2 puan artırmış oldu. %9,2 daralan pazarda, satış rakamları %5,5 düşüş gösterdi.
LADA yüzde 21,5 pazar payıyla Rusya pazarındaki lider marka pozisyonunu güçlendirdi. LADA Granta ve LADA Vesta ise Rusya’da en çok satılan 2 araç olma özelliğini sürdürdü.
Yeni Duster’ın 2021’in ilk yarısında satışa sunulması beklenirken, Renault markasının pazar payı 0,2 puan düşüşle yüzde 8 olarak gerçekleşti.
Hindistan’da yüzde 18,8 küçülen pazarda, grup satışları yüzde 9,4 düşüş gösterdi. Renault Triber’in başarısı sayesinde yüzde 2,8 (+0,3 puan) pazar payına ulaştı. 2021’in ilk yarısında, Kwid, Duster ve Triber’den oluşan Renault ürün gamı, yeni SUV model Kiger’in gelişiyle genişleyecek.
Güney Kore’de Renault Samsung Motors markası, yüzde 5,5 büyüyen pazarda lansmanı Mart 2020’de gerçekleştirilen yeni XM3 modelinin başarısı sayesinde satışlarını yüzde 14,2 artırdı.
MARKAYA GÖRE SATIŞLAR |
||||
|
Aralık sonu itibarıyla* |
|||
|
2020 |
2019 |
% değ. |
|
RENAULT |
|
|
|
|
PC |
1.473.497 |
1.942.328 |
-24,1 |
|
LCV |
313.624 |
411.963 |
-23,9 |
|
PC+LCV |
1.787.121 |
2.354.291 |
-24,1 |
|
DACIA |
|
|
|
|
PC |
484.097 |
689.287 |
-29,8 |
|
LCV |
36.668 |
46.020 |
-20,3 |
|
PC+LCV |
520.765 |
735.307 |
-29,2 |
|
RENAULT SAMSUNG MOTORS |
|
|
||
PC |
90.300 |
79.081 |
+14,2 |
|
ALPINE |
|
|
|
|
PC |
1.526 |
4.832 |
-68,4 |
|
LADA |
|
|
|
|
PC |
369.536 |
400.308 |
-7,7 |
|
LCV |
14.447 |
12.662 |
+14,1 |
|
PC+LCV |
383.983 |
412.970 |
-7,0 |
|
AVTOVAZ |
|
|
|
|
PC |
9.823 |
1.354 |
+625,5 |
|
JINBEI&HUASONG |
|
|
|
|
PC |
2.069 |
8.449 |
-75,5 |
|
LCV |
154.262 |
153.452 |
+0,5 |
|
PC+LCV |
156.331 |
161.901 |
-3,4 |
|
RENAULT GRUBU |
|
|
|
|
PC |
2.430.848 |
3.125.639 |
-22,2 |
|
LCV |
519.001 |
624.097 |
-16,8 |
|
PC+LCV |
2.949.849 |
3.749.736 |
-21,3 |
|
* Geçici rakamlar |
||||
Bölgeye göre Grup satışları PC+LCV |
|
|
|
|
|
Aralık sonuna kadar* |
|
||
2020 |
2019 |
% değ. |
|
|
Fransa |
535.591 |
698.723 |
-23,3 |
|
Avrupa** (Fransa hariç) |
908.326 |
1.247.110 |
-27,2 |
|
Fransa + Avrupa Toplam |
1.443.917 |
1.945.833 |
-25,8 |
|
Afrika Orta Doğu Hindistan Pasifik |
346.207 |
451.282 |
-23,3 |
|
Avrasya |
743.519 |
748.486 |
-0,7 |
|
Amerika Kıtaları |
260.478 |
424.564 |
-38,6 |
|
Çin |
155.728 |
179.571 |
-13,3 |
|
Toplam Fransa hariç + Avrupa |
1.505.932 |
1.803.903 |
-16,5 |
|
Dünya |
2.949.849 |
3.749.736 |
-21,3 |
|
* Geçici Satışlar ** Avrupa = Avrupa Birliği (Fransa, Romanya, Bulgaristan hariç) + İzlanda, Norveç, İsviçre, Birleşik Krallık, Sırbistan ve Balkan devletleri |
|
Renault Grubu: 15 pazar - Aralık 2020 sonuna kadar
12 2020 sonuna kadar |
Miktarlar* (adet) |
PC+LCV M/S (% olarak) |
1 FRANSA |
535.591 |
26,1 |
2 RUSYA |
480.742 |
30,1 |
3 ALMANYA |
204.933 |
6,4 |
4 ÇİN |
155.671 |
0,7 |
5 İTALYA |
154.820 |
10,0 |
6 TÜRKİYE** |
132.471 |
17,2 |
7 BREZİLYA |
131.486 |
6,8 |
8 İSPANYA+KANARYA ADALARI |
123.638 |
12,2 |
9 GÜNEY KORE |
95.939 |
5,2 |
10 HİNDİSTAN |
80.518 |
2,8 |
11 BİRLEŞİK KRALLIK |
74.463 |
3,9 |
12 BELÇİKA+LÜKSEMBURG |
65.823 |
11,8 |
13 ROMANYA |
59.180 |
40,5 |
14 FAS |
54.730 |
41,1 |
15 POLONYA |
51.505 |
10,6 |
*2020 Aralık sonuna kadar (satış), Twizy hariç
** LADA dahil
Yorum Yazın